Rudý poplach

Rudý poplach

Ke konci roku 2018 mě oslovil známý, zda bych mu nevytvořil pro web a sociální sítě fotografii ve stylu urbexu či postapo. Přestože se věnuji zcela jinému žánru, výzvu jsem přijal a ku naprosté spokojenosti zpracoval.

Výsledný obraz je složen ze dvou zdrojových snímků: jeden obsahuje pouze bustu, druhý pozadí. Podklad zachytil mobilní telefon, neboť jsem u sebe neměl zrcadlovku, ke všemu nebylo jisté, kdy se do těchto sklepních prostor znovu dostanu. Navíc kvalita snímku byla více než dostačující pro daný účel.

Před zahájením práce jsem strávil dva večery vyhledáváním volně použitelné vektorové grafiky a štětců do Photoshopu.

Pozadí jsem zpracoval v samostatném PSD souboru. Boční stěny byly poměrně prázdné, proto jsem do nich umístil potrubí zkopírovaná z jiných fotek stejného sklepa. Na zadní stěnu jsem usadil upravené výstražné tabule, elektronické ovládání dveří (modifikovaná bitmapa), zašpinění a skvrny. Kování na dveřích jsem zkrátil a zbavil zámku. Hotové pozadí pro navození hloubky mírně rozostřil. Světelnému zdroji, který zakrývá hlava, jsem přidal paprsky s různými způsoby prolnutí, aby ztratily ostré linie a působily realističtěji. Volný prostor jsem obohatil o prachové částice, opět s rozdílným stupněm rozostření a prolnutí. Úpravy skončily nastavením jasu, kontrastu a rudým naladěním scény.

Popředí je zpracováno v druhém PSD souboru. Nejprve jsem pečlivě vyretušoval oblečení, odstranil rušivé bílé nitky a prachová zrnka. Následně metoda dodge & burn zdůraznila světla a stíny na záhybech. Oblek jsem lehce rozostřil, kontury o něco více, aby přechod nebyl příliš ostrý, a rudě je natónoval. Plynová maska zůstala ostrá, aby opticky vystoupila z obrazu.

V dalším kroku došlo na prosvětlení duhovek. Do zorniček a zornic masky jsem vložil symboly biologického ohrožení.

Po těchto úpravách jsem v prvním souboru sloučil viditelné vrstvy do jedné a tu zkopíroval pod upravenou bustu. Posledními změnami bylo rozprostření přízemní mlhy za postavu, kondenzátu kolem výdechu filtru, instalace dalšího poletujícího prachu a doladění barevné atmosféry.

Oba PSD soubory mají v součtu něco přes 4 GB. Obsahují několik desítek vrstev úprav a masek. Nepočítám-li večerní přípravu, samotná tvorba mi zabrala 32 hodin v posledním týdnu roku 2018.

A konečně v prosinci 2020 jsem pro sebe pořídil kvalitní velkoformátový tisk.